Ikkanmania 01

Wooow! Först och främst.. Ikkanmania betyder ungefär Länk-vansinne. Mania används både i det engelska samt det japanska språket. Well Well ^^ nu låter vi länkarna pryda Chibi Nihon!

Till sist vill jag också berätta att om ni klickar på länkarna så skickas ni vidare till en helt annan hemsida. Jag tar inget ansvar för länkklickandet. När jag la in länkarna så var dem OK.

Harajuku Girls
Alternativa kläder för tjejerna, här uttrycker tjejer sin frihet inom smink, kläder och stil. Mer information finns på engelska via länken. För dig som gillar Gothic! Länken är utanför min blogg och det är inte jag som har hand om den.

Beskrivning av Kaomoji
Lite som MSN emoticons! Länken är utanför min blogg och det är inte jag som har hand om den.

Totoro väntar i regnet med de andra på bussen.

Vår granne Totoro står i regnet tillsammans med sina vänner och väntar på bussen.


Tokyo Wonder Festival 2010
Älskar du statyer/leksaker från din favorit animé eller manga? Ta en titt på länken. Det är mestadels bilder från en random fotograf. Gillar du bilderna, glöm inte att kommentera blogganvändaren. Det uppskattar nog fotografen och blogganvändaren! ^^ Länken är utanför min blogg och det är inte jag som har hand om den.

Melon Carving
Vackra utskärningar av melon. Japanskt vis! Länken är utanför min blogg och det är inte jag som har hand om den.

Japansk Glass
Och Japan kommer alltid vara coolt! Länken är utanför min blogg och det är inte jag som har hand om den.

Kraschkurs i Japan
Japan är ett mystiskt land och här är en lättförståelig animation för alla som är nyfikna över Japan. Länken är utanför min blogg och det är inte jag som har hand om den.

Fyrkantig Melon

Fyrkantig Melon anses vara en delikatess och är lyxigare än vanlig rund melon. Anledning till att den är fyrkantig är helt enkelt att man kan spara plats med fyrkantiga saftigheter. En sådan melon är dyr och ges oftast som en gåva vid högtider än köps vardagligen av människorna i Japan.

Ett projekt i och utanför klassrummet!
8-bit pixel fans kommer att tycka om denna länk förhoppningsvis ^^ Länken är utanför min blogg och det är inte jag som har hand om den.

Topp 10 intressant mat och dryck
Konstiga för resten av världen, men helt normala i Japan. Man ska uppmärksamma mest att det är väldigt kul och intressant - inte konstigt! Länken är utanför min blogg och det är inte jag som har hand om den.

Unika fingerringar
Fina, Söta, Roliga, Helvrickade, Fräcka! Ringar som töjer på tyngdlagen och som får oss att le! Som vanligt så är länken utanför min blogg och det är inte jag som har hand om den.

Hoppas att länkarna var trevliga!
Ja-Ne!

/ChibiNihon.blogg.se

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM