Nintendo 8-bit USB Handkontroll

Nes on MacFamicom, (japanska: ファミコン, Famikon), är den japanska TV-spelskonsol som i västvärlden blev Nintendo Entertainment System.

Famicom Original ControllersHårdvaran är i grund och botten samma men systemen skiljer sig ändå åt. Handkontrollerna var hårdkopplade till maskinen och kunde således inte bytas ut. Den andra handkontrollen saknade "Start" och "Select"-knapp men hade istället ett volymreglage. Den andra handkontrollen hade dessutom en mikrofon. Denna funktion användes i Famicom-versionen av Zelda där vissa monster kunde "ropas ihjäl".

I Sverige hade vi den Europeiska modellen, där kunde man byta ut handkontrollen, dock inte mot ett USB-stick.

NesTillhör du en av dem som är uppväxta med Donkey Kong, Super Mario Bros. och Tetris? Du kanske vet om att om du äger det riktiga spelet så kan du ladda ner ROMS till din dator och spela Nintendo spel över datorn? Javisst! Sök på google "Nintendo Roms Emulator" så hittar du säkert.

Men nu kommer vi till anledningen av detta inlägg, det är nämnligen så att jag äger 5 Nintendo spel, ett som ni kanske redan kände till som jag nämnt tidigare: TMNT 2: The Arcade - Ett av mina absoluta nördigaste och roligaste spel på min Nintendo (länk). Jag har den även på min MAC laptop och på min stationära PC där hemma. Dags att köpa en eller två Retro Nintendo USB Kontroller dårå.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM