Testa dina Japanska Skillz 1.

Testa dina SkillzOkej, nu har du följt med i svängarna va? Lärt dig ett och annat ord? Dags att testa dina skillz!

Kan du översätta följande ord? Svaren dyker upp om något dygn tillsammans med andra ord.

• konnichiwa • ogenki desu ka • genki desu • maa-maa desu • ohayo gozaimasu • wakarimas • wakarimasen • konbanwa • kawaii • sugoi • sayonara •

Är du osäker på översättningen så försök ändå att översätta orden till svenska innan du börjar googla orden eller använda min blogg för att lista ut begreppen.

Lycka till!
Kommentera gärna hur det gick! ^-^
Mata ne!



Kommentarer
Postat av: Jacqueline



• konnichiwa - hej こんにちわ

• ogenki desu ka - hur mår du? おげんきですか?

• genki desu - jag mår bra. げんきです。

• mama desu - (jag mår) sådär. まあまです。(ska vara maa-maa desu vad jag vet?)

• ohayo gozaimasu - godmorgon! おはよございます。

• wakarimas

• wakarimasen

• konbanwa

• kawaii - söt かわいい

• sugoi - häftigt/coolt etc! すごい!

• sayonara - hejdå さよなら

2011-02-12 @ 12:50:39
Postat av: Chibi Nihon

Jag har skrivit efter uttal, jag har inte haft möjligheten att se romanjiskriften för maa-maa. Men bra att du poängtera det! Det får jag fixa.

2011-02-12 @ 13:48:13
URL: http://chibinihon.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM