10 helsköna fraser du bör kunna (eller inte)

NinjasNågra fraser är bra, några är fräcka och några är helt enkelt bara IQ-befriade.

1.
Yo-ro-sh-ku o-neh-gai-shi-mus
Gör ditt bästa och behandlar mig väl

2. Yosh. Gahn-Bah-di-mus Jag ska göra mitt bästa

3. Ara! Onara SURU tsu-Mori Datta KEH-do, un-chi ga de-Chatta Hoppsan! Jag tänkte fisa men sket på mig!

4. Mo da-meh. Yoh-para-Chatta. Go-men Inte mer, jag är redan full, förlåt. (Används vid drinktillfälle)

5. Ko-ko wa do-ko? Wa-ta-shi wa da-reh? Na-ni mo wah-Kah-nai Vad är detta? Vem är jag? Jag förstår ingenting.

6. Ee-show ni kah-rah-o-KEH ni ee-Koh ka? Ska vi gå till karaoke tillsammans?

7. Hon-toe ni oh-ee-shee des yo! Seriöst, detta är jättegott! (Honto= Verkligen, används vid måltid)

8.
Ah-nah-tah wa ha-ruh no ee-chee ban no sah-ku-rah yo-ree u-tsu-ku-shee Du är vackrare än den första Körsbärsblom av våren. (en uppenbar raggningsreplik!)

9. Ni-hon dai-skee Japan är bäst! (Är du osäker, bara le, nicka och upprepa!)

10. Koh-Nah ni kee-ray na to-ko-ro wa hah-jee-meh-teh mee-tah! Jag har aldrig sett en sådan vacker plats förut!

/ChibiNihon.blogg.se

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM