Cosplay Del 2: Webbilder

CosplayVisst finns det många hängivna fans där ute, visst finns det en och annan läckerbit som klär ut sig till just din superhjältinna, spelkaraktär, filmstjärna eller snyggo. Men hur äkta är webbilderna från verkligheten?

Låt nu säga att om du och jag går ner en sväng i staden så ser vi massivt med posters och reklam av "snygga" människor som försöker sälja saker och ting med hjälp utav ytlighet - så som ett leende eller några ord "Du förtjänar verkligen detta, kostar bara 600 kronor!" / ordinarie pris i andra butiker: 70 kr.

All right, innan jag viftar bort er alldeles för långt borta så är jag givetvis inne på det Japanska Cosplay ännu en gång, för er som missa Del 1, läs den gärna innan du läser vidare här.

Min poäng
Webbilder är inte alltid vad de ser ut till att vara. Hemsidor som erbjuder snygga tjejer och killar i kostym är mest bara för att få deras hemsidor bli besökt oftare. Det är ett fult sätt tycker jag att göra så, i Japan så är Cosplay så enormt populärt att det finns småtorg där de går runt i sin favoritutklädnad så ofta de kan! Men om nyhetstidningar, webbsidor eller oseriösa företag tag på dessa foton, då görs en retusch, kanske t.o.m för att försöka tjäna in pengar på andras hobby.

Vad tycker du om detta?
Bör inte Cosplay vara en kul grej bara? Varför göra en sådan stor grej utav att retuschera bilderna? De som inte har en Före/Efter bild är bilder från "unika" hemsidor som skryter om hur snygga deras foton är, vad tycker du? Är de bilderna också retuscherade?

CosplayCosplayCosplayCosplay
CosplayCosplay

CosplayCosplayCosplayCosplayCosplay

Dagens ord: • Vad hemskt Hideoi • Vacker kvinna Bishoujo • Cool snubbe Ryoumi Yatsu

/ChibiNihon.blogg.se

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM