Zatoichi

Zatoichi RecensionHandling: Japan på 1800-talet. Zatoichi är en blind vandringsman, som förtjänar sitt uppehälle genom spel och massage. Men bakom denna enkla fasad döljer sig en mästare när det gäller att med blixtsnabb precision hantera ett svärd...

En dag råkar Zatoichi komma till en avlägsen stad bland bergen, vars invånare sedan en tid tillbaka plågas av den brutale Ginzo och dennes rövarband.

Vad jag tyckte: Detta är en solid film med ett lugnt tempo och bra handling för att vara en film som livnär sig på action och blodstänk. Visst finns det härliga detaljer (lyssna på arbetarna när de jobbar i bakgrunden, vilken taktkänsla!) och man kan inte låta bli att fundera om filmen har en djupare mening än bara visa hur denna äldre samuraj kan fnissa och lyssna med sin superhörsel.

Utan att berätta mer tydligt vad jag gillar med filmen kan jag bara tipsa alla er action-fantaster där ute om denna rulle. Klarar du av halvtaskig CGI (data-animering) vid dräpande scener så kommer du nog bli nöjd med slutresultatet.

Headweb
Se filmen redan ikväll!
Besök headweb!

Prisjakt.nu
Använd Prisjakt för priskoll!

Mitt betyg: 7 av 10

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM