Flörta Del 1: Uteställen

Många killar undrar troligen hur lätt det är att flörta eller ragga upp tjejer i Japan medan man vistas där? För att vara ärlig så tror jag inte de flesta vill läsa detta jag skriver. Om sanningen ska fram så är tjejer väldigt måna om vem som kommer stanna länge och vem som kommer att resa hem igen, det är kanske något ni tror man kan ljuga sig till och "erövra kvinnan" men dem är inte lättlurade.

Womb Nattklubb http://www.womb.co.jpMer information på engelska!
• Flörta med flickor Videoklipp. • Flörta med killar Videoklipp. • Flörta med gay Videoklipp.

Men är du en seriös kille eller tjej som tänker stanna i Japan så är det inga problem alls att få både kontakt och vänner, vem vet, kanske finner ni någon speciell i Japan som får er att le under er vistelse?

Fotot >> är från en av de grymmaste nattklubbarna i världen: WOMB [Tokyo] (Finns med på Topp 10 listan som nummer 6.)

Nedan finns ord och begrepp som kan användas när du skall flörta (del 1: uteställen).

Svenska Japanska
Var kan jag hitta en/ett … Do-ko ni i-ke-ba … ga a-ri-mas ka?
Finns det en lokal … guide? Ji-mo-to no … gai-do wa a-ri-mas ka?
Jag känner för att gå på/till … ni i-ki-tai ki-bun des.
klubb ku-ra-bu
gay mötesplatser gê no ba-sho
japanska barer i-za-ka-ya
ställen att äta sko-ku-ji ga de-ki-ru to-ko-ro
puber pa-bu
underhållning en-tâ-tê-men-to
karaoke bar ka-ra-o-ke
nattklubb nai-to-ku-ra-bu
konsert kon-sâ-to
café ka-fe
Skulle du vilja / Vill du … … ni i-ki-masen ka?
ha en kopp kaffe? kô-hi
ha en bit mat? sho-ku-ji
ha en drink? no-mi
gå en runda? sam-po
gå ut någonstans? do-ko ka so-to
dansa? dan-su
Vi ska ha fest Pâ-ti o shi-mas
Du bör komma! Ki-te ku-da-sai!
Vill du följa med till en konsert med mig? Is-sho ni kon-sâ-to ni i-ki-mas-sen ka?
Känner du till en bra restaurang? I res-to-ran o shit-te i-mas ka?
Förlåt, men jag kan inte dansa Go-men-na-sai, o-do-re-nain des
Förlåt, men jag kan inte sjunga Go-men-na-sai, u-ta-e-nain des
Vilken tid ska vi träffas? Nan-ji ni ai-ma-shô ka?
Vart ska vi träffas? Do-ko de ai-ma-shô ka?
Vi kan träffas vid ingången! I-ru-gu-chi de ai-mas-shô!
Vi kan träffas klockan 20.00! Ha-chi-ji ni ai-mas-shô!
Ja gärna Hai, ze-hi to-mo
Nej jag kan tyvärr inte Su-mi-ma-sen ga, chot-to tsu-gô ga wa-ru-in-des
Nej iie
Visst! Mo-chi-ron


Lycka till!
/ChibiNihon.blogg.se



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM