Highschool of the Dead

Highschool of the deadHighschool of the Dead (H, 2010)

Här kommer ett Manga & Animé tips anpassat till alla er där ute (främst till killar p.g.a. Ecchi) som har en förkärlek till zombie-filmer så som jag själv.

Animén är den jag ser just nu och är på avsnitt 10 utav totalt 13. Anledning till en kortare animé är delvis att jag gillar när dem inte går ut i oändligheten (som min favvo-animé Bleach) och för att mangan är inte så vidare lång. Jag har inte läst böckerna så troligen finns det en del avsnitt som är annorlunda men själva röda tråden är sann till konceptet. De gör även narr utav att "det är annorlunda jämnfört mot anime och manga!" för att införa en slags övertygelse.

Betyg
+ Många små skrämseleffekter.
+ Bra story, täcker mycket som amerikanska filmer ofta glömmer bort.
+ Korta lagom avsnitt och bra manus.
+ Animeringen känns fräsch.

- Ecchi konceptet är nytt för mig. Läs mer om Ecchi längre ner.
- Långa dialoger ibland, jag är mer för action.

Totalt: 8 av 10

Story: Berättelsen följer Takashi Komuro, en japansk student på Fujimi High School som överlevde den första utbrottet tillsammans med flera av sina klasskamrater och skolsköterska.Det handlar om överlevnad och flykt från ordinarie gymnasiet och zombies, men eftersom serien fortsätter införs det ytterligare hot av samhällets kollaps, i form av farliga kolleger överlevande och eventuellt förfall av karaktärernas egna moraliska koder. Blod kan väntas i hög portion.

Hemsida inkl. trailer: H.O.T.D.

Prisjakt.nu
Använd Prisjakt för priskoll!

Ecchi eller H..
är en inom manga och anime benämningen på en erotisk genre. Ordet är japanskt men kommer från engelskans "H", som i sin tur troligtvis är en förkortning av det japanska ordet "hentai" som betyder pervers. Genren ska dock inte förväxlas med hentai eftersom det bara förekommer viss nakenhet och inga genitalier visas. Genren blandas nästan alltid med andra genrer, ofta humor och/eller romantik.

/ChibiNihon.blogg.se

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM