Kit Kat

Kitkat

Det är inte meningen att göra reklam...
men eftersom du säkerligen känner till chokladen Kit Kat av Nestle så kanske det kan vara intressant och se bilder på smakexempel i Japan. Uppmärksamma att jag visar inte alla smaker och att en del utgår och är bara under vissa säsonger. Är du nyfiken på smakerna så får du nog tyvärr resa till Japan eller köpa en massiv import och hålla tummen att du faktist älskar smaken.

• Klicka på bild för att förstora!
• Original Kit Kat innehåller ett kex och mjölkchoklad.
• Smaker som "Wasabi" och "Cherry Blossom" m.fl. rycktas det att de finns i Japan.

kitkat1kitkat2kitkat3kitkat6
• Ananas • Äpple Vinäger • Tuggummi • Vit Choklad Espresso •
kitkat4kitkat5kitkat7kitkat11
• Äpple • Cantaloupe Melon • Fruit Parfait • Vattenmelon •
kitkat14kitkat8kitkat10kitkat9
Halvssalt Karamell • Vindruvor • Grön Te • Veggie •
kitkat12kitkat13kitkat16kitkat15
• Halloween: Blod Apelsin • Svart Salt • Sötpotatis Karamell • Soya Sås •
kitkat17kitkat18kitkat19kitkat20
• Kastanj • Rostad Macka • Kinako Ohagi • Röd beak Soppa •
kitkat23kitkat24kitkat25kitkat26
• Ginger Ale • Blueberry Cheesecake • Majs • Potatis •
kitkat27kitkat28kitkat21kitkat22
• McFlurry Karamell • Mango • Jordgubb • Halloween: Pumpa •

Det är inte jag som har tagit bilderna. Kredit går till ägaren av fotona, vill ni att jag tar bort bilderna så meddela mig!

Extra Notis..
Det finns även SPORT Kit Kat, med smak av lemon/lime/grapefrukt med Yoghurt känsla i vitt chokladöverdrag. Det är troligen meningen att man skall äta en sådan efter eller under träning för att öka förbrukningen i kroppen och för att återhämta sig. En sportsdryck man tuggar med andra ord.

/ChibiNihon.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Rasmus Axelsson

Kit Kat med grönt te är faktiskt väldigt god. Likaså mjukglass med grönt te smak. Men det finns ju löjligt många smaker.

2010-09-30 @ 20:31:20
Postat av: Danieru

Grön Te känns nästan som "original-utgåvan" i Japan, med tanke på att grön te är en sådan stor del i matkulturen. Jag vill testa alla Kit Kat, deras fantasi inom mat och godis är ju otrolig!

2010-10-01 @ 15:23:43
URL: http://chibinihon.blogg.se/
Postat av: cassie

hej vill köpa på mig massa olika japansk godis och prova. Men hittar ingen bra sida. min mamma gillar inte att jag vill köpa från eng sidor om jag inte vet att man kan lita på dom. vet du några sidor?

2012-02-01 @ 22:41:45
URL: http://luciferz.blogg.se/
Postat av: Chibi Nihon

Hej Cassie. Jag vet inte riktigt vart man kan få tag på japansk godis, mitt enda tips är att du går till olika och udda kiosker och tittar igenom sortimentet. Du kan även google "pocky" som är en chokladpinne, dessa vet jag finns lite överallt - även i Sverige. Finner jag något godis från Japan här i Sverige skall jag blogga om det!

2012-02-02 @ 21:50:09
URL: http://chibinihon.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM