Pengar

Manga GirlJapan är fortfarande ett mynt-baserat land fastän kreditkort har blivit allt mer vanligare. Se alltid till att ha på dig några Yen så att du aldrig står som ett fån när det är dags för att betala något.

• Hur mycket kostar det? I-ku-ra des ka?
• Kan du skriva ner priset?
Ne-dan o kai-te ku-re-mas-sen ka?

• Tar ni emot ... ?
... de ha-ra-e-mas ka?
• Kreditkort Ku-re-jit-to-kâ-do
• Traveller cheques To-ra-be-râz-chek-ku

• Jag skulle vilja ha kvittot
Re-shî-to o o-ne-gai shi-mas
• Jag skulle vilja ha min växel
O-tsu-ri o-ne-gai shi-mas
• Jag skulle vilja ha pengarna tillbaka (returnerad vara) Ha-rai-mo-do-shi o o-ne-gai shi-mas
• Jag skulle vilja lämna tillbaka denna Hem-pin o o-ne-gai shi-mas

• Behöver jag betala? Ryô-kin o ha-ra-wa-na-ke-re-ba na-ri-ma-sen ka?
• Där är ett misstag i notan. Sê-kyû-sho ni ma-chi-gai ga a-ri-mas.

• Det är gratis Ta-da des
• Det kostar (12) Euro (Jû-ni)-yû-ro des
• Det kostar (4000) yen (Yon-sen)-en des

Mer om nummer och siffror, se länkar nedan
Nummer 01 Nummer 02 Nummer 03

/ChibiNihon.blogg.se

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM