Pizza!

Mmmm Pizza! ピザ (pi-za i katakana pga det är ett lånat namn).
Alternativ:
ピッツァ (pittsa, används dock inte lika ofta).

Nu lagom till helgen är man väl sugen på något extra gott som t.ex Pizza!
Men vänta nu lite.. saknas det inte något?

Pizza japan


OkonomiyakiDet är lite utav tabu att ha tomatsås på sin pizza i Japan, i stället vräker dem på med majonäs. Märkligt märkligt, men det är ju deras stil på hur de ser pizzan.

Man ska inte förväxla PIZZA med OKONOMIYAKI som påminner om pizza och omelett.

Se även...
Okonomiyaki Recept - Cooking With Dog
Recept - Icas Okonomiyaki
Matställe Okonomiyaki - Japan Channel
Pizza från Automat
Suma Pizza Reklam
Klassisk Pizzameny (Japansk)
Pizza Chips

Kommentarer
Postat av: Hanny

Blev bjuden på Okonomiyaki och Hayashi Rice när min vän från Japan bodde hos mig en vecka. Okonomiyaki var helt okay fast förutom den där saken man häller på i slutet (det som verkar dansa)tror de är fisk flisor eller något. Hayashi rice hade jag viljat äta enda sedan jag såg på jdramat Ryusei no Kizuna.

2011-04-08 @ 02:08:59
URL: http://hany85.blogspot.com/



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM