Digital flickvän och dejtingspel

Har du hört talas om dejting spel? Det finns ett och annat japanskt spel som handlar om att man har en digital flickvän (eller pojkvän antar jag). Kanske känner man sig ensam som singel och det är då dessa spel och program kan vara till någon form av nytta. Här nedan ser vi ett foto på hur en romantisk middag kan se ut..

romantisk middag - digital flickvän



Visserligen känns bilden nedan som ett verk från en hyfsad kunnig photoshopguru, men jag har hört att det finns sådana program/spel/nöjen. Om man tittar noga så är allting suddigt utom själva den tecknade biten på datorskärmen. Ändå tvivlar jag starkt på att detta är en bluff (förutom bildkvalitén).

Teknik och människa går hand i hand i Japan, det är bara att inse fakta. Jag har både sett och hört talas om "spel" och "dating / dejting spel" där man ska uppföra sig för att flörta med flickor, vara någon form av personlig fotograf, i vissa fall har även folk gift sig med digitala flickvänner... Eller skapat en flickvän för skoj skull.

Märkligt märkligt.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM