Lär dig Japanska - På en Nintendo DS!

KanjiTack vare datorer och telefoner som kan skicka och behandla sms och e-post så använder japanerna inte skriftkunskap inom kanji fullt ut och det kan underlätta för dig som vistas i Japan. Med hjälp utav kunskap kring skriften så kommer man otroligt långt och det är väldigt nödvändigt att kunna hiragana, katakana och kanji.

Äger du en Nintendo DS kan du ta hjälp utav ett eller flera olika läroprogram. Tyvärr är spelen rekommenderade för studenter som redan har pluggat japanska i 1 år men som verkligen vill lära sig skriften ordentligt. Spelen är helt på japanska och manualen lika så.

I spelet (spelet på bilden) kan man t.ex öva med att skriva orden eller steg för steg på varje tecken under "Min träning"-sektionen. Enkel kanji test och en drös olika spel för att förbättra dig. Spelet är lite smart också den kan räkna ut vilket tecken du har problem med och övar detta med dig tills du kan det. Starta spelet, ange ditt namn och födelsedatum och du är redo att testa dig själv mot 2100+ tecken dagligen. Du har även alltid en knapp till förfogande som hjälper dig med det rätta svaret när det krisar.

Tråkigt nog finns inte spelet i Sverige, men jag har ännu ej fått svar om J-list som jag fann spelet erbjuder "world shipment". Jag återkommer när jag mottagit ett svar.

Fler spel & källa: http://www.jlist.com/category/174

Uppdatering: Jodå, de har många kunder i Sverige svarade J-List, det betyder att du kan köpa ditt egna Nintendo DS gällande Japanska lärande. Uppmärksamma att du får kontrollera så att just din DS kan spela utländska spel! Hos J-list finns massor av andra produkter från den Japanska Marknaden. Ta en titt! http://www.jlist.com

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM