Snart är det Midsommar!

Japan MixI alla fall i Sverige. Japan firar inte denna konstiga dag med människor som leker grodor, konstiga drycker och bisarr mat som kokt småpotatis och inlagd sill. Däremot ligger de laddade inför "Stjärnfestivalen"; Tanabata.

Jag vill passa på att önska alla mina läsare en underbar Midsommar!
Och om möjligt, håller er i Solen (eller i Japan; "Den Uppgående Solens Land"), för där ogillar myggen att vara! Jag personligen tar med solfaktor 20 för jag är typ en vampyr tycker jag. Jag vill även göra en sidonotis här att Japaner älskar sin hudfärg och undviker gärna solen. Ljus hud eller vit anses vara rent och vackert. Men det finns givetvis ungdomar som gör revolt mot detta och har skapat Ganguro. Detta är även förklaring till att många har paraply under sommardagar med klart väder.

Japan MixOch på tanke på detta tillfälle, kommer ni att ha något Japan-relaterat på eran Midsommar? Jag kommer troligen bjuda folket på Japan-Mix från Coop. Huruvida Japanskt det känns är upp till var och en.

Midsommar: Japanskt Mattips
Ett annat tips är att ha en Japansk flagga vid matbordet, det kanske får folket att prata mer japanska efter några "nubbar". Eller så kan ni ta en titt och anteckna något recept från Sakuradesu.blogg.se eller Cooking with dog.

Foton från http://www.albinasnacks.se
Läs mer: Tanabata @ English Wikipedia

Kommentarer
Postat av: Double J Cherrycoke

Jaa- vad kul ide. Ska defenitivt hitta på något japanskt till matbordet- vi kommer kolla manga hursomhaver då vi har tradition att ha MidsommarFilm :D Själv har jag en kortfattad förklaring på engelska vad midsommar är på bloggen för mina utomsocknes läsare he he!! GLAD MIDSOMMAR:D Nu ska jag läsa på om Tanabata!! :D Kram

2011-06-24 @ 10:40:05
URL: http://doublejcherrycoke.blogspot.com/
Postat av: Tokyo - Love

Härligt, kul att du gillar (antar jag) mina recept!



http://sakuradesu.blogg.se/

2011-06-29 @ 22:43:28
URL: http://sakuradesu.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM