Butiken som tar (nästan) all min tid

Det är inte meningen att jag skall bomba Chibi Nihon med butik-prat, så detta blir faktiskt mitt sista inlägg om butiken tills den är "aktiv". Dessutom har den en koppling till Japan på sätt och vis så det är win/win kanske?

NecoNu ska jag dela med mig lite utav mina hemligheter för alla mina Chibi Nihons, exklusivt bara för er!

Okey, innan ni funderar vad tusan WEREit är för namn på ett företag (som är felstavat?) så betyder det egentligen Werewolf + Wear it. Det är meningen att butiken skall vara kaxig eftersom mitt lager innehåller mest inom rock och goth. Allt eftersom det säljs kan jag ta in smycken och accessoarer inom Kawaii m.fl. Det beror lite på hur mycket jag lyckas sälja. Dessutom är det slutförsäljning på kläder och en hel del accessoarer som jag inte tycker passar butiken inriktning längre.


:: Min nisch ::

Inriktning
Smycken. Nailart/Nailcare. Ätbara produkter. Hårfärg. Fake piercing och Accessoarer. Allt är givetvis på sikt, jag kommer inte kunna erbjuda ALLA saker direkt (det kostar ju en hel del med att ha ett lager). Kan ändå vara kul att veta vad som kan förväntas ur butiken.

Smyckeskategorier
Kawaii desu ne. Goth. Basic. Bling Bling. Minimalism. Kids. WEREit Design.

"Finner du denna produkt billigare annanstans, då sänker vi priset"-attityd.
Företaget uppmanar alltså att folk skall berätta om våra konkurrenter och som tack kan de köpa produkten för samma pris som våra konkurrenter. Det gäller dock att det är SAMMA produkt. T.ex kan inte Manga-linser jämnföras med Terror Eyes eftersom det är två olika märken.

Sött kan vara kaxigt ändå!
KaninchenMed några olika underkategorier på (mestadels) smycken kan jag erbjuda både fina, söta och kaxiga produkter samtidigt. Det är en bred vy. Man ska alltid sträva mot att bli bättre och ge MER. Ibland är man helt enkelt trött på kawaii och vill ha lite sexigare eller grymmare saker med (eller utan) extra bling bling.

Nerladdningsbart material efter godkänd betalning.
Kan vara allt från mp3 till japanskt material.


:: Enligt marknadsundersökningen ::

CoolRangordning:
1. Service.
1. Priset. (delad placering)
2. Leveranstider.

fb wereKunder kräver (och företaget skall leverera).
Bra beskrivning (kvalité, mått etc.).
Stora bilder/foton.
Lätt navigering.
30 dagars returrätt.
Attraktiva och unika erbjudanden samt produkter.

Många hade även älskat att få köpa musik och film från ASIEN.
Tipsa mig gärna om länkar och ställen där de faktiskt säljer sådant, kanske något bra butik eller person ni varit i kontakt med som ni köpt utav tidigare? Meddela mig, oftast kan man sänka priset genom att köpa hem partier. Och i värsta fall kanske jag kan ordna en "bokning" så kan jag ta hem de produkter ni vill ha i stället för att hålla i ett massivt lager. Det betyder dock förlängd leverans :(


:: Negativa ::

• Bara förskottsbetalning tills företaget kan erbjuda andra betalningar (faktura och kortbetalning).

• Trygg e-handel certificat saknas, men ett sådant kostar också en hel del och jag vill ha ett.

• Konkurrenterna ligger före mitt företag, WEREit måste kunna erbjuda något de inte har. Tips?

• Bokning av t.ex musik etc. kommer få en längre leveranstid, det är synd.

• Det kommer ta sin lilla tid att bygga upp butiken. Håll ut!

Sist men inte minst, en fråga;
Vad utstrålar hemsidan just nu när du ser bilden nedan?
Är det typ.. "Weird"? Kanske "Mystisk"? Eller "Grym Butik Helt Enkelt"?
Låt mig få veta!

butiken

Klicka för liiiite större bild:

butik

Wereit.se finns även på facebook!

Uppdat. Höll på att glömma! Vissa utvalda produkter kommer hjälpa till med
donation till Röda Korset och katastrofen i Japan!

Kommentarer
Postat av: John

Fina färger på hemsidan. Den ger mystik och lite "rödluvan" tycker jag. :) ska bli kul å se vad du ska sälja sen.

2011-05-26 @ 11:18:29
Postat av: Jennie

SUGOIIIIII!!! Låter skitbra och ett riktigt tufft namn!! :D Det är jätteroligt att få följa med idg på resan och jag tycker absolut inte- om du nu inte själv vill- att du ska skriva MINDRE om affären. HELLO!!! Det är ju en av grejerna med att ha blogg och business :D



Gotta go- önskar dig en KAWAIITorsdag!



Mata ne! / Jen-Nie

2011-05-26 @ 11:58:54
URL: http://doublejcherrycoke.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Yo- glömde skriva: gör bilden en aaaning tydligare för nu ser man knappt vad det står men akta för tydligt ¨då det lätt ser b ut. Annars: Bara pluspoäng.Grym logga:D ska kika in på din sida senare. Sysslat massor med allt fr frontning av varor och försäljning öht med resuktat: ÖKAD FÖRSÄLJNING- hojta till om du vill ha hjälp :)

2011-05-26 @ 12:04:39
URL: http://doublejcherrycoke.blogspot.com/
Postat av: Chibi Nihon

Jennie. Tack! Ja bilden är liten men det är blogg.se som är lite dumt. Jag ska se om jag kan fixa bilden i detta inlägg eller i framtiden, det är nog inget jag behöver bry mig om kanske när butiken väl är aktiv.



Har du butik nu eller du har haft något?

2011-05-26 @ 12:09:37
URL: http://chibinihon.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag tycker att det verkar bli en jättebra sida! Tänk bara på att det ska vara lätt att hitta runt där! Mycket infomation!! Jag ser fram emot att köpa från din butik!! :D <3

2011-05-26 @ 14:51:04
Postat av: sara

Ska det verkligen stå "were us"? Borde det inte stå "wear us"? :))

2011-05-26 @ 15:23:34
Postat av: Chibi Nihon

Emma:

Ja en lätt sida vill jag ha, jag gillar "minimalism" så sätt och hoppas att den blir funktionell också på så sätt. Jag lär nog fråga vad ni tycker längre fram och vad som bör ändras etc. när det väl är dags!



Sara:

Joo, jag stavade fel och har inte orkat fixa det ;) men det skall ändras! Slogan bör vara; Don't Fear Us. Wear Us. Blir lätt snurrig av allt fixande.

2011-05-26 @ 15:40:47
URL: http://chibinihon.blogg.se/
Postat av: Wicke

Gillar hemsidan är snyggt mörk med lila, ser väldigt bra ut :)

2011-05-26 @ 18:05:07



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM