E-butik: Japanska smycken och accessoarer?

Smycke KawaiiFör mer än en vecka sedan så hade jag en marknadsundersökning här på Chibi Nihon och det är delvis därför jag inte är så aktiv på Chibi Nihon från och till (förutom när blogg.se är segt).

Orsaken till marknadsundersökning är att se om det finns någon större aptit för japanska saker i Sverige. Nu frågar jag mina läsare igen..

"Vad för saker från Japan hade du helst velat se i en svensk internetbutik?"

Fjäril KamJag har i åtanke att eventuellt öppna en e-butik med kawaii smycken och accessoarer. Tror du att det vore något?

Men marknaden kanske behöver något annat än detta, så som cd-album från Asien över huvudtaget och andra grejer som jag inte kanske ens har lagt märke till. Vi får inte heller glömma att jag är en kille och glömmer därav vissa viktiga avdelningar kanske.

Jag är otroligt tacksam och lovar rabatt till de som hjälpt mig om företagsidéen går igenom.

Vill ni hjälpa till ytterliggare så besök gärna förra inlägget och svara på frågorna, än är det inte för sent!

Kommentarer
Postat av: ansa :)

Kigurumis finns ju inte att köpa nånstans! Det är en sak som jag velat ha riktigt länge! :) men då måste man typ beställa från Ebay..

Kawaii smycken vill jag också köpa!♥

2011-05-18 @ 22:29:31
URL: http://justlikeansa.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag skulle vilja köpa söta smycken och accessoarer (som hårsmycket på bilden, tex), men mest av allt; material till japansk nail art! Det är jättesvårt att hitta i Sverige som det är nu. Jag skulle bli en stammis om du började sälja det.

2011-05-19 @ 09:41:59
URL: http://elkurr.blogg.se/
Postat av: lovisa

det tkr jag absolut!

2011-05-19 @ 09:52:21
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Wicke

Typiskt japanska accessoarer och prylar typ ätpinnar, lyckokatt och annat kul och annorlunda^^

2011-05-19 @ 21:11:59
Postat av: Jennie

ÅÅÅÅHH!! Ok, här kommer det: musik! J&K-pop, filmer med sv el eng text men japanskt tal och val mellan sv el jap tal, pockets/häften/böcker hur du gör KAWAIIlunchlådor ex, MAGASIN!! (ex GAL MAMA), på thailänska 7-11 säljs USBminnen med lättare thai/japanska språkkurser, finns det motsvarande på sv/jap el eng/jap, posters på KAWII tecknade djur, kända mangafigurer osv :)



Lite sånt!!



I vanlig ordning massor med cred till dig och din blogg- den är SUVERÄN!!



Mata ne Jennie

2011-05-19 @ 22:37:19
URL: http://doublejcherrycoke.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Det vore roligare om du startade en webbutik med andra saker än smycket, för det är ganska "lätt" att få tag på. Det är mycket svårare att få tag på.. något annat japansk.

2011-05-20 @ 16:30:45
URL: http://klockanhalvtre.blogg.se/
Postat av: John

Smycken är lätt att få tag på, men priserna är alltid överdrivna. Jag hade velat se saker som är billigare än allt skit som finns på nätet, allra mest kläder som går på över 200 kronor. Kalla mig snål och sniken men jag tycker vissa ting är helt enkelt värda mindre i valutan.

2011-05-20 @ 17:01:19
URL: http://www.klockren.se
Postat av: Linnéa

Det skulle vara jätte kul att kunna köpa kawaii smycken och accesoarer. Jag tycker det låter som en bra idé.

Kanske också manga och anime, skulle vara kul x"D

2011-05-20 @ 17:49:47
Postat av: Bella

Alltid kul om det kommer mer kawaii i sverige :) Dock finns det massa saker hos http://talkingclothes.se De har sålt kigurumi, japansk Lolita och Gyaru kläder sedan 2009. Dom har också söta accessoarer och smycken så jag tror inte det är den enklaste marknaden att slå sig in på som företagare men vi kawaii älskare gillar ju att utbudet växer såklart :)



2011-07-11 @ 00:38:50
Postat av: Chibi Nihon

Jag har varit i kontakt med talkongclothes.se men de svarade aldrig mig så jag antar de är mer fokuserade på att vara egna än att samarbeta och växa med andra. Det finns fler kawaii-butiker på nätet som säljer till sverige och som vill samarbeta med mig. Det är bara kul med butiker!

2011-07-11 @ 10:31:11
URL: http://chibinihon.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM