Bentooobooox [svensk utgåva]

Jag har en förkärlek till Bento, men inte till normala bombade med tilltugg bento, utan bento med motiv. Eftersom vi är så insatta att Bento är japanskt, och med all rätt, måste vi ändå ta möjligheten att göra bento på våra egna råvaror. Visst är det en smula mer tråkigt, men du kan alltid kombinera friskt dina favorit tilltugg, det är trots allt så japaner gör, de använder sina egna råvaror och mycket frukt som är ganska dyrt i Japan.
 
 
Här har vi en sida med inspiration till massa bentos, i matvanor som vi känner bättre till här i Sverige!
http://lunchboxawesome.tumblr.com/ < Länken innehåller bentos från USA tror jag, eller hela världen.
 
Min bento låda hade troligen innehållit minimorötter, bitar av äpple, bröd, sallad, majs, korv eller köttbulle och någon klick av kryddig sås. Äpplena hade jag fått ha vid sidan av.

Douzo meshiagare
どうぞめしあがれ
Smaklig spis

Kommentarer
Postat av: Madde-chan^^

måste säga att jag fortfarande tycker att det här är AWESOME! ((eller borde jag säga sugoi >w<"))

2012-08-14 @ 20:27:03
URL: http://maddechan.blogspot.com/



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM