Enkeria, mitt företag

Konnichiwa
Ni kanske undrar vad jag gör när jag inte bloggar? Jag är ägare till ett företag som heter Enkeria, det är mitt företag som står för designen på denna blogg, men eftersom företaget inte har något annat med bloggen att göra vill jag ändå berätta lite om mig själv.

Affärer & Musik
Som sagt är jag egen företagare. Jag sålde smycken och kläder förut men tröttnade och omvandla företaget till att erbjuda grafiska tjänster i stället. Jag pysslar även med lite musik, som ni säkert har sett här på Chibi Nihon från och till om ni har följt mig. Musiken är väldigt blandad, chillout till dance och hardstyle. Det är väldigt varierande.

Japanska i min vardag
Jag kan inte påstå att jag kan mycket om japan eller japanska, men mitt intresse tycks aldrig att försvinna. Allt vad Japan och dess kultur kan man ju helt enkelt bara älska. Det bli en hel del animé och googlande av japanska ting, så som gadgets och nyheter hur allt är i Japan. Många som varit över i Japan har missförstått och är inte alltid pålästa och därav gett Japan som helhet en negativ åsikt om bemötandet. Senast i förrgår hörde jag en tant vid en pizzeria beklaga sig på hur sura japaner är när hon var över där, det fick mig vilja prata japanska med henne och se om hon förstod mig. Problemet är att jag är blyg vilket leder till min nästa punkt.
 
Vem är Chibi Nihon?
Jag håller mig ganska osynlig, delvis för att mitt företag är inblandat i denna blogg och till en viss del att jag känner inget behov att visa foton på mig i en blogg som handlar om allting annat än om mig själv. Bloggen kommer alltså fortsätta behandla Japan som ämne, inte "mitt liv i Japan" eller dylikt. Ni kan läsa mer om mig här och mitt företag finner ni här.
 
Önskan är att resa till Japan
Trott eller ej, men jag har aldrig varit i Japan. Tiden och ekonomin existerar inte för det tyvärr, men drömmen är att en dag åka dit och stanna där 2 månader om inte mer för att suga in all kultur. När detta blir av, om det blir av, återstår att se tyvärr.

Ja, då vet ni läget tills vidare. Jag söker för tillfället jobb på diverse spelbranscher, förhoppningsvis vill någon låna mig för mina grafiska färdigheter.
 
/Chibi Nihon

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM