Kan jag resa till Japan nu?

shinkansen
Jag har biljetter till Japan, bör jag resa dit?

Kort svar: Skall du till Tokyo eller till Nord eller Öst om Tokyo skulle jag rekommendera att ni inte reser till Japan.

Långt svar: Ett drabbat område kan ha besvärligt med både ström och vattenförsörjning. Garantier lämnas ute och nära Fukushima har vi den radioaktiva området.

Drabbade områden: Tokyo, Fukushima, Sendai, Morioka, Hachinohe, Akita, Yamagata, Niigata.

Men..
Skall ni till andra områden väst om Tokyo, samt Nagano området så är det fritt fram att resa.

Många utlänningar samt infödda japaner har ändå valt att lämna många av de ej drabbade områdena av personliga skäl.

Skall du resa till Japan för att leva så är det rekommenderat. Skall du resa till Japan i hopp om att "hjälpa" så råder jag dig hellre att donera pengar till Röda Korset i Japan.

  • Du kan också SMS:a AKUT JAPAN till 72900 för att skänka 100 kronor.
  • Du kan också sätta in din gåva på Bankgiro 900-8004 eller PlusGiro 900 800-4. Märk inbetalningen "Japan" så öronmärks din gåva för att användas just där.
Troligtvis går media ut med att det är fritt fram att besöka hela Japan när det väl är möjligt.
Fram tills dess får ni leta på nätet, läsa här på Chibi Nihon och spana in TJC- YouTube klipp.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM