Kärlek och annat

ima: nu au: träffas bun: mening yoru: kväll
migi: höger hidari: vänster tomodachi: kompis
aitakute tamaranai: längtar efter att få träffa dig
au: att träffa/möta 
aitai: vill träffa/möta
tamaranai: längta efter
meika: vacker kvinna
kokoro: hjärta
kawaii: söt

Ros

dai suki da yo jag tycker värkligen om dig
suki da yo jag gillar dig
ai shiteru jag älskar dig
hazukashii jag är generad
hazukashigaranai de var inte blyg
kisu shite kyss mig
anata ni muchuu na no jag är galen i dig
anata ga hoshii jag vill ha dig
ii nioi du luktar gott
suteki da yo du är fin
kekkon shiyou låt oss gifta oss
dai suki da yo: jag tycker om dig (väldigt mycket)
suki da yo: jag gillar dig ai shiteru: jag älskar dig hazukashii: jag är generad
hazukashigaranai de: var inte blyg kisu shite: kyss mig
anata ni muchuu na no: jag är galen i dig
anata ga hoshiii: jag vill ha dig ii nioi: du luktar gott
suteki da yo: du är fin kekkon shiyou: låt oss gifta oss


Japanska
Svenska
Japanska
Svenska
Ohayo gozaimas Godmorgon Seito Student
Konichi wa God dag Sensei Lärare
Konban wa God kväll Nihon Japan (landet)
Gomenasai/Sumimasen Förlåt, ursäkta Nihonjin Japan (person från Japan)
Kore wa....... Det här är...... Nihongo Japanska (språket)
Kore-wa nan des-ka Vad är det här? Gajin Utlänning (inte en japansk person)
Wakari mas ka Förstår du? Sayonara Hej då
Wakarimasen Jag förstår inte Watashi-wa ... des Jag heter ...
Wakarimas Jag förstår Matte kudasai (Var snäll och) vänta lite
Moshi Moshi Hej (på telefon) Kiite Lyssna
Irrasshai Välkommen Oyasuminasai God natt
Dozo Varsågod Anata Du
Domo Tack Hai Ja
Arigato gozaimasu Ett artigare sätt att säga tack; Tack så hemskt mycket! Iie Nej
Shirimasen Jag vet inte Isogi Skynda!
Hon Bok Papper Kami
Ikaga des ka Hur är det? Hayaku Snabbt, fort
Doko? Var? Sukoshi Lite
Anata wa nani o shite imas ka? Vad gör du?? Shimbun Nyhetstidning
Tegami Brev Watashi mo Jag med

/ ChibiNihon.blogg.se
Kommentera Gärna

Kommentarer
Postat av: Limpaaa~

Hey, din blogg e väldigt intressant :D

2011-02-10 @ 06:23:48
URL: http://candycange.blogg.se/
Postat av: Chibi Nihon

Tack så mycket, jag hoppas att du stannar och lär dig några små fraser och ord innan du beger dig ut på äventyr igen!

2011-02-10 @ 13:39:25
URL: http://chibinihon.blogg.se/
Postat av: Sou1forged

kul att läsa igenom din blogg. Jag hade tydligen missat detta inlägg. Nuförtiden kan jag de flesta av dessa fraser, men de många av kärleksfraserna hade jag ingen aning om.



P.S. Jag märkte dock att du utelämnat själva ordet för kärlek (Ai). Underligt med tanke på rubriken...

2011-02-10 @ 23:38:07



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM