En Geishas Memoarer

En Geishas MemoarerHandling: En Geishas memoarer berättar historien om den firade geishan Sayuri och man får följa hennes fascinerande och stundtals skrämmande berättelse som tar sin början 1929. Som nioårig flicka, dotter i en fattig fiskarfamilj, säljs hon av sin pappa till ett berömt geishahus. I Kyotos dekadenta geishadistrikt får hon sedan den träning i musik och dans som ska lära henne konsten att behaga rika män för att vinna deras gunst och rikedom. Under flera år tränades hon i musik och dans för att kunna behaga rika män. Efter Arthur Goldens hyllade roman med samma namn.

Vad jag tyckte: Det är intressant att en del kinesiska skådespelare har roller som japaner, inte för att det spelar någon större roll men helt klart en detalj jag reagera på och jag är ändå inte jätte duktig på roll-listan utanför Hollywood.

Berättelsen är gripande och känns äkta, jag kan förstå antale Oscar's som filmen kammade hem och jag kan även förstå varför boken blev en sådan succé. Jag kommer att se denna filmen fler gånger, jag kommer troligen tycka att den är lika bra nästa gång!

Filmen finns att köpa på CDON och Megastore på både DVD och Blu-ray.

Prisjakt.nu
Använd Prisjakt för priskoll!

Mitt betyg: 8 av 10

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM