Chips

American Burger ChipsEnligt en källa i Japan så är chips något man bör införskaffa sig medan de står på hyllorna om man är en chips-fantast. I många butiker förnyar dem sig ständigt inom godis- och snacks-avdelningen och varje månad har dem nya smaker verkar det som och äldre smaker utgår. Personligen nöjer jag mig med 3-4 chipsbitar. Jag antar jag är mera en popcorn-kille ^w^

Exempel på smaker
• Amerikansk Hamburgare Chips • Karamelldoppade Chips • Caesar Sallad Chips • Kinesiska Chips (grön peppar och fläsk smak) • Cheese Cake Chips • Ost & Curry Chips • Majs Chips • Cream Corquette Chips • Indiska Kryddstarka Gara Masala Chips • Gorgonzola Chips • Gara Masala Nan Chips • Carbonara Chips • Svamp & Bacon Chips • Okonomiyaki Chips • Pizza L.A. Chips • Mexikanska Taco Chips • Barbeque Chicken Chips (7 olika smaker i samma påse) • Yakibuta Ramen Nudel Chips • Och många många fler..

Tänk på att...
• Säg inte Snacks i butiken. Snacks har en annan betydelse i Japan.
• Snacks på japanska heter Snacku.

/ChibiNihon.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är gott med chips. :D

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-16 @ 22:21:03
URL: http://tvminnen.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM