Känslor och intressen

TjejJag är trött: Wa-ta-shi wa tsu-ka-re-mash-ta

Jag fryser:
Wa-ta-shi wa sa-mu-i des

Jag är varm:
Wa-ta-shi wa a-tsu-i des

Jag är glad:
Wa-ta-shi wa shi-a-wa-se des

Jag är ledsen:
Wa-ta-shi wa ka-na-shi des

Jag är hungrig:
Wa-ta-shi wa o-na-ka ga su-ki-mash-ta

Jag är törstig:
Wa-ta-shi wa no-do ga ka-wa-ki-mash-ta

Jag är orolig:
Wa-ta-shi wa shim-pai shi-te i-mas

Jag har bråttom:
Wa-ta-shi wa i-so-i-de i-mas

Lite: Cho-to
Jag är lite ledsen: Cho-to ka-na-shi des

Extremt/Otroligt/Överdrivet: Hon-tô ni
Jag ber så otroligt mycket om ursäkt: Hon-tô ni su-mi-ma-sen

Väldigt (mycket): To-te-mo
Jag känner mig väldigt glad: To-te-mo un ga shi-a-wa-se des


Jag gillar: ... wa su-ki des
Jag gillar inte: ... wa su-ki ja a-ri-ma-sen

Animéfilmer: a-ni-me • Actionfilmer: a-ku-shon-mû-bî • Dramafilmer: do-ra-ma • Komedi: ko-me-di • Japanska filmer: ni-hon-ê-ga • Skräckfilmer: ho-râ-ê-ga • Krigsfilmer: sen-sô-ê-ga • Thrillers: su-ri-râ • Science Fiction: e-su-e-fu • Kung Fu filmer: kan-fû-ê-ga • Fantasy: fan-ta-sî • Samuraj drama: ji-dai-ge-ki • Yakuza filmer: ya-ku-za-ê-ga

Film: ê-ga • Fotvandra: hai-kin-gu • Musik: on-ga-ku • Dataspel: kom-pyû-ta-gê-mu • Sport: spô-tsu • Måla: kai-ga • Teckna: sket-chi • Balett: ba-rê • Dansa: dan-su • Shopping: kai-mo-no • Resa: ryo-kô • Läsa: do-ku-sho • Fotografera: sha-shin • Trädgårdsskötsel: ni-wa-shi-go-to • Kampsport: bu-bô • Surfa på internet: in-tâ-net-to-sâ-fin • Kramas: da-ki-mas

/ChibiNihon.blogg.se

Kommentarer
Postat av: ANGELICA

svar: du kanske såg att en annan redan skrivt det. och mjo jag visste det också. men det kj'ändes inte som de flesta av mina läsare vilken den filmen änns är, så jag hoppade det.

2010-09-05 @ 17:59:34
URL: http://yesterdaysvomit.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM