Kursen - Kapitel 1.

JapanÄnnu en snabb notis på vad vi har börjat lära oss på våran utbildning.

Det första vi skall lära oss är Hiragana och Katakana. Att kunna grammatiken är som i alla språk det första och bästa man kan lära sig och vi har ett litet forum där jag studerar där vi kan ställa frågor och ge tips. Här är några tips jag har fått och tänkte dela med mig utav:

• Att kunna uttala ord, begrepp och saker är mindre värt om du inte kan förstå Hiragana och Katakana. Att prata är givetvis väldigt bra, men ska du titta i en meny och leta reda på rätt gata så är Hiragana och Katakana otroligt bra att kunna.

• Skillnaden mellan Hiragana och Katakana kan du läsa mer om här: Hiragana, Katakana och Kani

• Vill du ta en krashkurs i att lära dig Hiragana och Katakana så tipsar jag dig om en länk strax, men innan jag gör det vill jag att ni ska förstå att på denna sida behöver du registrera dig, det är gratis. Nästa steg är att finna Hiragana och Katakana flashcard på själva sidan, under "Goals". Sidan är på engelska och japanska och den kommer automatiskt stänga och hålla koll på din lärodom. Fuska inte, utan var ärlig och tänk igenom varje svar. Länken: SMART FM.

DAGENS ORD
Domo Arigato Gozaimasu!
(Tack så väldigt mycket!)


Foto: © Rasmus Axelsson
/ChibiNihon.blogg.se

Kommentarer
Postat av: G2 / Gosia

Oj!

Det hande jag nog inte klara faktiskt, jag tycker om film och serier... Hatar reklam, men samtidigt ser jag någon slags charm i att vänta en vecka på nästa avsnitt... Haha, ja.. vad ska man säga ;)

2010-09-11 @ 13:27:16
URL: http://gosias.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM