För ett år sedan..

För drygt ett år sedan bestämde jag, Daniel, mig för att starta en blogg. Jag hade precis kommit över några böcker och hade anmält mig som elev på Umeå Universitet. Strax innan jag började plugga började jag skriva glosor och därefter letade jag information på nätet. Jag fick inte överdrivet många träffar och fick en idé..

RosVarför inte starta en blogg om det japanska språket och kulturen?
Visst finns det en hel del japanska bloggar, men oftast är de inriktade på en enda sak eller om personliga äventyr. Jag valde att skriva om allt möjligt, ge ut länkar och tipsa alla om allt (även om länken bara innehöll 8 ord och en liten miniatyr till bild).

Reklam?
Denna blogg drivs utav minimal reklam för webbdesignföretaget Enkeria.com (som har problem med sidan just nu) samt min butik WEREit.se. Då och då kommer jag över produkter, ställen och tjänster som jag gör reklam för men aldrig har jag fått något uppdrag (eller något utav dem) för att jag gjort detta. Detta är alltså en blogg som är en ren hobby utan inkomst som så många satsar på idag.

Jag tänker fortsätta driva bloggen så länge jag har tiden och jag hoppas att du stannar med mig så länge du kan för att få några härliga nyheter från Japan. Fortsätt kommentera, det gör ibland hela min dag!


CHIBI NIHON 1 ÅR! 13/8 2010 - 13/8 2011



För några dagar sedan skrev jag att vi måste fira detta, därför kan jag uppmana samtliga att jag tycker vi uppfyller alla önskemål som jag skrev upp och betar av efterhand.

BambuskogVinnarnumret blev Ni (2): En länk till en låt jag har gjort (inte japansk, men ändå).

Följt utav en delad andraplats av nummer Ichi (1) och San (3):
Tävling och en bild på mig som blogga.

En röst gick till Yon (4)
så tänkte även göra ett wallpaper inom kort för er att ladda ner om ni känner för det.

Håll koll i dagarna! ;)

Mata ne / Vi ses! - Daniel

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det vore roligt om du skulle ha gjort en japansk låt hihi :3

2011-08-14 @ 17:48:39
URL: http://klockanhalvtre.blogg.se/
Postat av: Chibi Nihon

Hanna, ja det vore nog ett framtida projekt!

2011-08-14 @ 20:51:08
URL: http://chibinihon.blogg.se/
Postat av: Emma

Din blogg är verkligen bra! Kollar in den flera gånger om dagen ^^

2011-08-15 @ 14:20:58
Postat av: Chibi Nihon

Emma: Arigato, det var snällt skrivet. Hoppas det finns rolig information mestadels åt dig.

2011-08-16 @ 14:22:30
URL: http://chibinihon.blogg.se/
Postat av: Linn

Va roligt att höra historien om hur din blogg startade och att även se en bild på dig i inläggen ovanför. Jag missade helt årsdagen för vår blogg, men kanske vi gör en liten presentation senare :)



Studerar du fortfarande vid umu? Det är nämligen så att både jag och Elin har precis studerat där! (Jag kommer nog fortsätta lite i höst med bla nybörjar-japanska ^^)

2011-08-16 @ 20:47:37
URL: http://imturningjapanese.blogg.se/
Postat av: Chibi Nihon

Linn; nej jag studerar inte där längre. Fulltid med att vara eget företagande och driva denna blogg :) Fortsätt plugga om du gillar det!

2011-08-16 @ 22:18:00
URL: http://chibinihon.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM