Marknadsundersökning

Summertime animationOhayo gozaimasu!
Jag behöver lite hjälp med en marknadsundersökning. Vill du vara så kawaii och svara på dessa frågor. Gärna så utförligt som du bara kan. Det är ju ändå inte så många frågor. Jag återkommer med mer information om det blir tillräckligt med svar. Väljer du att kopiera och klistra in denna på DIN blogg, vänligen kommentera detta inlägg. Tack så mycket!

za catDagens ord är:
Mondai 問題 =
Fråga
Hiragana; もんだい

問題 1. Är du en pojke eller flicka?
問題 2. Skulle du vilja kunna köpa helvilda iphone skal från Japan?
問題 3. Skulle du tänka dig köpa smycken med japanska tecken?
問題 4. Vilken musikkategori lyssnar du helst på?
問題 5. Vart köper du dina japanska smycken / kläder / accessoarer ifrån idag?
問題 6. Vad tycker du Sverige saknar i form av köpbara produkter från Japan genom internetbutik?
問題 7. Kan du vara så snäll och ge Chibi Nihon ett betyg mellan 1 till 10. 1 = Usch! 10 = Sugoi!

Kommentarer
Postat av: Wicke

1. Flicka

2. Absolut!

3. Javisst, om det är bra kvalitet.

4. Metal, Epic Music, J-Pop

5. Tradera och Etsy

6. Purikura! Nä men om man ska vara möjlig saknar jag kläder, manga-anime-saker och inredningsartiklar främst.

7. Har precis börjat läsa men det verkar Sugoi^-^ En 10!

2011-05-06 @ 17:07:07
Postat av: Sou1forged

1. Pojke

2. Njae...nej.

3. Nja, skulle nog inte köpa smycken över huvud taget...

4. J-Pop, Metal, J-Rock. (gärna blandat, typ som マキシマムザホルモン)

5. Amazon.co.jp

6. Japansk musik. De nätbutiker jag kan hitta som erbjuder sådan tar dubbelt så mycket (importavgiften) än vad de gör för svenska skivor, och utbudet är ofta väldigt begränsat.

7. Många intressanta artiklar, värt åtminstone en 8, kanske till och med 9. Jag sätter dock nästan aldrig 10 av princip, då allt kan göras bättre på något sätt...

2011-05-06 @ 19:46:54
Postat av: chocolate cat!

1. flicka^^

2. ja, det skulle det. Dock har jag ingen egen iphone...

3. Ja, det skulle jag. finns många fina tecken^^

4. j-pop, k-pop, j-rock, lite heavy metal, men även det som spelas på radio..

5. kawaii design, uropenn och talking clothes

6. cd skivor från japanska band (och andra aiatiska länder), tidningar t.ex egg och pop teen. och saker som finns på strapyaworld.com borde finnas mer i sverige!

7. skulle nog sätta 9.5 eller kanske 10. =3

tycker att det är många intressanta artiklar och mycket vettigt. Fin design m.m. Ne, det blir 10!

2011-05-06 @ 21:12:47
URL: http://chocolatecat.blogg.se/
Postat av: chocolate cat!

oj, skrev fel på adressen till strapya world...

adressen är strapya-world.com ^_^'

2011-05-06 @ 21:15:04
URL: http://chocolatecat.blogg.se/
Postat av: Hanna

1. Flicka

2. Absolut!

3. Ja, om jag visste vad de betydde, så att det nte betydde "dum" eller nåt.

4. J-rock, k-pop

5. Har inag kläder, men om jag skulle köpa så skulle det vara talkingclothes.se/melba.se

6. Musik

7. 10 helt klart! :D

2011-05-08 @ 21:19:30
URL: http://klockanhalvtre.blogg.se/
Postat av: Hanny

1.Flicka,26 år gammal.

2.Javisst, om jag hade en Iphone.

3. Självklart. Bara jag visste vad tecknen betydde.Skulle vilja ha tecken för blomma eller storm :)om det gick att köpa.

4. Jpop(Arashi o resten av johnnys) & Jrock (One Ok Rock,Flumpool o Weaver)

5. Lite överallt men blir inspirerad av att kolla vad de japanska skådespelerskorna har på sig och ser om jag kan hitta något liknande.

6. japanskt mode kläder (finns ju några få), Cd skivor, tidningar, JDraman & filmer från Asien(dvd), matlagnings saker som sån där man gör söta figurer till bentos (Deco någoting tror ja det heter)& böcker om hur man gör bentos.

7.Sugoi! :) Har läst din blogg ett bra tag och du lyckas alltid hitta roliga & intressanta artiklar.

2011-05-09 @ 20:01:30
URL: http://hany85.blogspot.com/
Postat av: Emma

1. Flicka

2. Ja, jag skulle absolut vilja ha coola iphoneskal från Japan. Men först måste jag ha en iphone ;)

3. Absolut!

4. Jag lyssnar helst på Kpop

5. Jag köper det från http://www.talkingclothes.se/se/

6. Musik!

7. En solklar tia! Här finns det en stor variation på olika ämnen om Japan! Love it!<3

2011-05-09 @ 21:24:24
Postat av: ansa :)

1. Flicka!

2. Ja absolut!! :D

3. Ja!

4. pop

5. Tradera, Ebay

6. Det saknas massor av Kawaii!

7. 10!

2011-05-18 @ 22:26:31
URL: http://justlikeansa.blogg.se/
Postat av: ChibiCut

1.Tjej.

2.Själv klart!

3.Defenetift X3

4.J-rock.

5.Har aldrig köpt japanska saker, men skulle nog göra de från Milanoo.

6.Mycke. Har förlite japanska kläder.

7.Defenetift en 10 X3

2011-05-21 @ 19:04:29
Postat av: Julia Lidman

Snygg mode blogg!

2011-09-23 @ 19:02:12
URL: http://billiga-webbhotell.net
Postat av: Chibi Nihon

Hej Julia, denna bloggen är en allt i allo och berör många ämnen, inte bara mode. Ta gärna en titt!

2011-09-23 @ 22:21:08
URL: http://chibinihon.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM