Filmtips: Lost in Translation

Vill göra ett snabbt inlägg och tipsa om en amerikansk drama vid namn Lost in Translation.

Jag har sett halva filmen och var tvungen pausa den för att tipsa er om denna. Anledningen till att jag köpte filmen var mest för att ha möjlighet att få se den japanska kulturen och det får man en dos utav i denna filmen.

Handling: Amerikaner utomlands, nästan oskyldiga. Charlotte, nyutexaminerad från Yale med filosofiutbildning, är i Tokyo med sin man, en fotograf vars jobb för honom utomlands den här veckan. Bob, skådespelare med en haltande karriär, befinner sig i Tokyo, på samma hotell, av en annan anledning. I ett land där de inget förstår finner de något annat.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Kul blogg du har!
Lost in Translation är en av mina favoritfilmer, så himla fint porträtt av Tokyo och Japan :)
Är du i Japan just nu?
Kika gärna in min blogg :)

// Emelie, Tokyo-Kitsune

2014-04-03 @ 02:50:14
URL: http://tokyo-kitsune.blogspot.com



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM