Snabba små tips - Japan

Japan Girl with BleachmaskHejsan och välkommen hit idag till Chibi Nihon!
Som ny läsare kanske du inte känner till att du kan ladda ner mina skrivbordsunderlägg till din dator? Men det kan du! Bara klicka på länken så tar den dig vidare.

Använd sökfunktionen på min blogg flitigt
Den kan du finna uppe vid höger hörn på framsidan av bloggen. Är du nyfiken över Sumo, Sushi, inför resemålet eller Ninjas som exempel, använd gärna sökfunktionen så finner den allt med hjälp utav googles interna sökfunktion i min blogg och endast i min blogg. En väldigt bra funktion enligt mitt tycke.

Använd de olika kategorierna
Om du är sugen på att bara se film eller läsa om matkulturen i Japan m.m.

Lär du dig Japanska just nu på din fritid?
Då är mitt tips att ni köper en ordbok eller lexikon med svenska och japanska, marknaden innehåller inte så många svenska böcker kring detta språk vad jag har sett så vårda ömt de böcker ni finner! Det bästa sättet ändå att lära sig ett språk är ändå att vistas i det land som språket används mest, i vårt fall: Japan.

Dessa snabba små tips har jag redan förtydligat förut, men det skadar aldrig att vara mer säker på sin sak.

Jag hoppas att alla nya läsare har funnit denna bloggen som en av era absoluta favoriter. Ge mig gärna feedback om det finns ämnen ni vill att jag skall ta upp kring och om Japan. Tills nästa inlägg, må väl alla Chibi Nihons!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM