Precis som jag misstänkte!

BambooPrecis som jag misstänkte!
Jag fick reda på några veckor sedan att jag fick möjlighet att börja plugga japanska över distans. Dock bara 25% - vilket är ganska lite för min del. Varför inte starta en LOGG (uppmärksamma brist av bokstaven B) - så att jag kunde se mina framsteg från en hobby-talande till en bättre talande elev inom Japanska.

Jag började ta reda på lite om min blivande lärarinna (sensei) och skrev till henne (mitt i natten) att jag är en blivande elev och ser fram emot att få börja kursen. Jag frågade henne också om det fanns något jag bör införskaffa mig innan kursen börjar. Precis som jag misstänkte så fick jag ett snällt svar tillbaka nästa morgon där hon skrev att hon var glad över att jag är framåt och hon berätta sedan lite om webbplatsen där hon och jag kommer att mötas.

Extra taggad och redo för Japanska sitter jag nu i min säng och gungar hit och dit och funderar hur det vore om man skulle sitta i en park, mitt i Japan och titta på folket och absorbera in all kultur.

Green TeaMin första kurs Japanska börjar Vecka 35. Och allt i denna LOGG / BLOGG är avsatt av den information jag besitter just nu genom otaliga läsningar och filmklipp om japan och dess kultur. Bloggen kommer att användas till mina framsteg och jag kommer berätta om tips och tricks för att lära sig Japanska mest effektivast. Grund och botten är det logiskt att, Vill man verkligen lära sig Japanska så bör man ha en Japansk lärare från Japan. Det betyder att man får rätt uttal och rätt kroppsspråk om man pluggar i ett klassrum i eller utanför Japan.

Senast i går (under en filminspelning till en ny svensk film "Kyss Mig" som har biopremiär Oktober 2011) så fråga en utav mina vänner och statister - "Hur kommer det sig att du börja bli intresserad i Japan?" Mitt svar blev i stil med att jag gilla NINJA! .. Senare att det var min uppväxt att titta på Teenage Mutant Ninja Turtles som låg bakom allt. Hon godtog svaret. Men om sanningen skall fram så blev jag insatt i Japan mer efter jag köpte en dvd film av Akira Kurosawa. Filmtiteln De Sju Samurajerna. (IMDB).

Kursmaterial: Japanese for busy People (Romanized Version) - Bokus!

/ChibiNihon.blogg.se

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM