Hälsningar


Svenska Japanska
Ursäkta mig (utrop) su-mi ma-sen
Ursäkta mig (artigt) go-men na-sai
Ja / Nej hai / iie
Okej / Coolt! i-yo / su-goi
Jag talar inte Japanska
Nihongo dame desu
Hej / Goddag / God eftermiddag kon-ni-chi-wa
Hej, jag heter ____
konnichiwa, watashi wa ____ desu
Hej, jag heter ____ (artigt) konnichiwa, watashi no namae wa ____ desu
Hej då
ja-ne (ungdomligt) , sa-yo-na-ra (artigt)
God morgon
o-ha-yô (go-zai-mas)
God kväll
kom-ban-wa
God natt
oya-sumi-na-sai
Tack / Tack så mycket arigato / domo arigato gozaimasu
Sverige swe-den


Att tänka på
• Desu uttalas alltid des med ett dövt u. Exempel. "Wa-ta-shi wa Chi-bi Ni-hon des."
• Sverige uttalas "suee-dee-n"

/ChibiNihon.blogg.se

Kommentera Gärna



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM