Testa dina Japanska Skillz 2.

Testa dina SkillzDel 2! Dags att testa dina skillz igen!

Svar från förra testet
konnichiwa hejsan
ogenki desu ka hur mår du
genki desu jag mår bra
maa-maa desu jag mår sådär
ohayo gozaimasu god morgon
wakarimas jag förstår / uppfattat
wakarimasen jag förstår inte
konbanwa god kväll
kawaii söt
sugoi fräckt / coolt / najs
sayonara hej då

Kan du översätta följande ord? Svaren dyker upp om något dygn tillsammans med andra ord.

• karaoke • nihon • irasshaimase • i:e • hai • arigatou • domo arigatou gozaimasu • sensei • neko • inu • usagi • ai • ai shiteru • chibi •

Är du osäker på översättningen så försök ändå att översätta orden till svenska innan du börjar googla orden eller använda min blogg för att lista ut begreppen.

Lycka till!

Kommentera gärna hur det gick! ^-^
Mata ne!

Kommentarer
Postat av: Jacqueline



• karaoke - karaoke からおけ

• nihon - japan にほん

• irasshaimase

• i:e - nej (ska vara Iie) いいえ

• hai - ja はい

• arigatou - tack ありがと

• domo arigatou gozaimasu

• sensei - lärare せんせい

• neko

• inu

• usagi

• ai - kärlek/älska あい

• ai shiteru - jag älskar dig あいしてる

• chibi

2011-02-12 @ 13:03:39
URL: http://klonkvinnan.blogg.se/
Postat av: fatma sabic

karaoke-karaoke

nihon-japan

irasshaimase-varsågod

i:e-nej

hai-ja

arigatou-tack

domo arigatou gozaimasu-tack så väldigt mycket

sensei-lärare

neko-katt

inu-hund

usagi-kanin

ai-kärlek

ai shiteru-jag tycker om dig

chibi-liten



jag fuskade inte :D jag lovar!

har du en till utmaning?? haha

2011-05-29 @ 12:05:57
Postat av: Chibi Nihon

Fatma; Sök gärna på "Japanska Skillz" ller "Utmaning" för fler utmaningar och japanska frågor. :) Bra jobbat med att svara! ^^sugoi!

2011-05-29 @ 19:35:03
URL: http://chibinihon.blogg.se/
Postat av: fatma

tack det ska jag göra! ^^

2011-05-31 @ 21:05:51



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM