Tipsa mig om Manga & Animé!

Manga i massorKonnichiwa! (Hejsan!)

Jag behöver din hjälp!
• Jag behöver tips på Manga (gärna med engelsk text).
• Tips på Animé (gärna i korta och kompletta delar).
• Asiatiska filmer (gärna Japanska filmer, alla kategorier).
• Tipsa gärna andra om vad du läser och ser helst från Japan.
• Kontakter från Japan, kanske en butik eller en vän?

Det är inte alltid lätt att finna något guldkorn och majoriteten är upp till oss själva att finna, speciellt om vi bor i Sverige.

Exempel på animé jag gillar

Min Granne Totoro
Animatrix
Det Levande Slottet
Spirited Away
Bleach
Ponyo
Death Note
Vampire Hunter D Bloodlust

Må väl allesammans! Mata ne!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Hejsan

jag brukar se mycket på japansk drama och film.

Hana yori dango,Zettai kareshi, maou, Hana Kimi, Gokusen,Stand up!Honey & clover,Orthos no inu,Uta no oniisan,Tokyo dogs,Nodame cantabile,,Kiserazu cats eye och fler. Filmer-Ultra miracle love story

Detroit metal City,Tokyo Tower

2011-02-23 @ 11:37:39
URL: http://hany85.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Det ironiska är att jag tänkte tipsa om grejerna du gillar. x)



Men har du sett "Den siste samurajen"?

Otroligt bra film, japansk.

2011-03-14 @ 00:17:31
URL: http://klockanhalvtre.blogg.se/
Postat av: Malin

Du har bra animesmak ^^

En manga som jag älskar är God Child, om du inte redan läst den så borde du definitivt göra det c:

2011-06-20 @ 11:22:41
URL: http://Maliinalltid.devote.se



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM