Uppvuxen med Animé utan att jag visste om det

När jag var liten så jobba min mamma i en videobutik. Ni kan tro att möjligheterna att träda in i filmernas värld var betydligt större än hos många utav er där ute. Jag kan erkänna att jag hade inte överdrivet många vänner som liten och fick mycket tid att vara ensam. Det innebar många actionfigurer och en drös filmer.


Här är några tecknade filmer jag har sett någon gång under min barndom, majoriteten av dessa har jag bara svagt minne utav. Det som är intressant genom ett barns ögon är att man intar visuellt minst lika mycket som ljud, det vill säga om man kan lyssna och se. Givetvis är dofter och former något viktigt i ens barndom också.


När jag såg på dessa så minns jag aldrig vad de pratade om men jag minns handlingarna vare sig det gällde att de skulle bygga en träkoja eller de skulle rädda en planet eller kanske en prinsessa. Det var en magisk värld som tecknade filmer målade upp och tack vare Japan har många fantastiska (om något udda) tecknade filmer visat en helt ny era av fantasi för både mig och kanske dig.


Dessa tecknade filmer spelar stor roll i min barndom, även om handlingarna är hemska i vissa fall kan man aldrig glömma känslan när man skulle se film med kompisar eller dras in i den otroligt fräcka världen av hundar, rymdhjältar och enorma robotar.


Minns du något du såg som småtting?

Ref.
Panda Go Panda
Starzinger
Silver Fang
Balatack

Kommentarer
Postat av: Tokyo - Love

Oh, panda go panda (eller panda kopanda som det heter i orginal) är ju jättebra!



http://sakuradesu.blogg.se/

Tokyo om 2 veckor!

2011-08-08 @ 09:48:46
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: Double J Cherrycoke

Visst är det roligt att upptäcka. Har hela Starzinger serien på dvd så jag kunde introducera min dotter :D Men alltså vilken lyllo ändå som hade en videobutiksjobbande mamma!! :) Jag var också en del ensam fram till 6an. Inte roligt.

2011-08-09 @ 19:30:57
URL: http://doublejcherrycoke.blogspot.com/



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM