Armbandsur (Ice Samurai) och Robotar (Transformers)

Ice SamuraiIce Samurai 2För ett tag sedan köpte jag mitt armbadsur, det sägs vara av samma metall som katanasvärd.
Eftersom klockan var alldeles för stor för min arm fick jag den förminskad i omkrets hos några kunniga och nu kan jag bära armbandsuret. Jag tror jag får återvända och ta bort några bitar till eftersom den snurrar lite fortfarande när man viftar med armen.

Den sägs vara av japanskt ursprung - men jag har ingen aning. Det kan vara en kinesisk kopia eller dylikt. Klockan kallas "Ice Samurai".

Transformers 3 3D - Lite japanskt förknippat!

Bilden togs natten till idag, efter mitt bio besök (såg Transformers 3 3D) - där ledaren (Optimus Prime) av de snälla robotarna OCKSÅ är förknippat med Samurajer. Ta en titt på Optimus Prime ansikte här. Transformers är baserad på japanska marknadens robotar efter ett besök av några som idag kallar sig Hasbro - Amerikaner. Idéen användes till att göra om robotar till bilar och flygplan medan originalrobotarna (ursprunget) hade de elaka robotarna som pistoler och snälle robotarna (minns jag inte hur de var.. kanske:) bilar.

Bakgrunden som jag kladdat är Sonic the Hedgehog (blåa figuren) - den röda är en tecknad version av WEREit - mitt företags logo (röda figuren). Sedan har vi en robot sidan om figurerna.

Kommentarer
Postat av: Jennie

AAA SUGOIII! Gillar klockan!! ^-^/ Vill också se transformers. Den ligger högt på listan nu :) Vi betar av filmer så det står härliga till :D Ha en trevlig fortsatt dag! Mata ne! Jennie

2011-07-30 @ 17:28:09
URL: http://doublejcherrycoke.blogspot.com/



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM