Att planka

att plankaNär jag tänker tillbaka till mina yngre dagar så visste jag precis vad "planka" var för något. Man kunde planka väldigt sent på fritidsbadet som var öppen för allmänheten (på dagtid). Man kunde planka in på sommarland (men det vågade jag aldrig) och man kunde planka sig in till grannen för att "palla" äpplen, det gjorde min mamma när hon var liten.

Begreppet Planka har fått en helt ny innebörd idag, jag hörde om det för första gången förra helgen och strax innan jag fick reda på begreppet fick jag tag på följande bilder nedan.

Asiatiska flickor över lag gillar numera att planka av någon anledning och det gäller inte bara i Japan. På engelska kallar man det "floating" och det förekommer även att killar plankar, speciellt i Sverige!

Hade du orkat att planka?

I sådana fall, ta ett foto och länka hit, det vore jätte kul att få se!

att plankaatt plankaatt plankaatt planka
att plankaatt plankaatt plankaatt planka
att plankaatt plankaatt plankaatt planka

Kommentarer
Postat av: Jennie

HAHAHAHHAHA CHEESES vad roligt!! detta måste jag börja med också! ( Är ju i gamet att planka för mig är att ta sig "objuden" någonstans ;D )

2011-05-30 @ 16:34:26
URL: http://doublejcherrycoke.blogspot.com/



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM