När jag skrev Nihon på Facebook

Facebook ändras titt som tätt och man kan inte låta bli att testa vissa nya funktioner. Som nu när man t.ex kan skriva in vilken stad man sitter i. Jag testade Tokyo mest för skoj skull och jag fick gott med resultat. Jag testade sedan skriva Nihon som betyder Japan på japanska (stavat med romanji).

Resultatet:

fb

 

Jag hade föredragit att det räcker att FB vet i vilket land man sitter i och inte direkt i vilken stad, gata eller adress. Det känns som en "stalker"-effekt faktiskt.

Och på tal om Facebook!

Spana in detta: http://studentsrebuild.org/japan (inspiration att vika pappersfigurer för gott syfte!)
och sedan joina dem på FB om du vill: http://www.facebook.com/papercranesforjapan?sk=info

Om inget annat kan du kanske vara med på ett hörn under helgens gång.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM