Teenage Mutant Ninja Turtles Del.2

STOPP!
Innan du läser vidare så får jag be dig att läsa Del.1 först så att du kan rusa in i denna avslutande del(2).

Out of their Shell TMNTTurtles Rock
Detta känns lite pinsamt och även om jag är ett fan av Turtles så har jag låtet detta rinna ur mina fingrar. Jag tycker inte att man bör kombinera vissa saker, men heter man Pizza Hut och önskar Ninjas på en scen blandat med rock så antar jag att det är bara pengar som står i vägen. \(--)/ マイッタ Filmklipp av Turtles: Coming out of their Shells.

Turtles: The Next Mutation (Saban's Ninja Turtles: The Next Mutation)
Det tog flera år innan jag fick reda på att Turtles hade en live-action-show som gick på TV i USA. Att få tag serien i Sverige är en aning svårt idag.

Next Mutation ShredderDenna TV-serie producerades av Saban Entertainment och visades på amerikansk tv mellan 1997-1998 och var en väldigt kortlivad tv-serie med 26 avsnitt som var löst baserad på Mirage Studios. Mirage i sin tur hade ju sedan tidigare låtet Kevin och Peter (skaparna till Teenage Mutant Ninja Turtles) få arbeta om Ninjas till små töntiga men fräcka hjältar anpassade till barn. Likaså försökte Saban Entertainment få en yngre publik efter sig med The Next Mutation.

Venus TurtlesNytt i The Next Mutation var skurken Dragonlord och hans armé The Rank som var människoliknande drakar. Turtles lever dock kvar i samma kloaksystem och Splinters ena öra har ett hugg efter Shredders anfall från filmernas bakgrund och serie-tidningar. Shredder lever fortfarande i denna versionen av Turtles också, så frågan är vart denna serie bör hamna tidsmässigt. Enligt Saban Entertaiment skulle den vara direkt från den tecknade utgåvan av Turtles Classic 1987.

Vad som var mer nytt var Venus de Milo, den femte sköldpaddan i gänget som var en tjej. Något jag funderade över var att hon, liksom Leonardo hade blå bandana runt ögonen. Det vore mer i sin plats att ge henne gul, vit eller svart bandana. Även hon var kunnig i Ninjitsu, som många misstog för kung fu på grund utav hennes slarviga kampsport. Här kan ni se Splinter "in-action", aj aj.. Pinsamt! Ni får även se Shredder. ( ̄ー ̄)ニヤリ

De förstörde även Turtles vapen, de tog bort Leonardos båda katanasvärd och ersatte det med ett ninjatô svärd som är tvåeggad. Raphaels sai-dolkar kunde kombineras som stav för att undvika censur tvärs över världen. Inte undra på att serien bara (knappt) fungerade i USA och England! Det mest bisarra av allt är att Michelangelo fick inte använda Nunchucks längre utan fick tonfas. Väldigt deprimerande. Jag har sett ett avsnitt.. Ingen höjdare!

Turtles AnimeTurtles Animé
I Japan gjordes 1996 två animeavsnitt av 1987 års tecknade tv-serie. Den kallades Mutant Turtles: Choujin Densetsu-hen. I den serien tog Krang, Shredder, Bebop och Rocksteady stenen "Dark Muta-Stone". Karaktärerna var samma som i USA-versionen, men deras personlighet hade ändrats något. Animeversionen var främst riktad till yngre tittare.

Turtles Anime SaintHandlingen: När Teenage Mutant Ninja Turtles förvärvar Mutantstenar från Kris-Mu, anden av ljuset, får de oanade möjlighet att förvandlas till Super Sköldpaddar under tre minuter. Undertiden snubblar Shredder och hans två puckon till medhjälpare: Bebop och Rocksteady över en annan Mutantsten som är fylld med mörka krafter. Den förvandlar dem till Demon-Shredder, Super-noshörningen Rocksteady och Super-vårtsvinet Bebop. Men Super Turtlarna har ett hemligt vapen, alla fyra av dem kan kombineras till en starkare form: Turtles Saint!

TMNT 2003Turtles Remake
Den 8 februari 2003 pånyttföddes TMNT-kulturen för allmänheten av Fox NetworkFox Box med hjälp av 4Kids Entertainment. Fox Network har sedan dess bytt namn till 4Kids TV. Denna serie produceras av Mirage Studios, som äger en tredjedel av rättigheterna till serien. Serien skiljer sig mycket från 1987 års tecknade tv-serie genom att 2003 års tv-serie mer följer 1984 års serietidningsversion bättre. Detta gör känslan mörkare och tuffare, men ändå "ljus" nog att kallas "barnvänlig". I denna tv-serie är sköldpaddorna mer som en familj, medan de i den gamla mer var ett "fightarteam". Det är även ur denna serie som Turtles Forever blev till!

 

"Jag fick för första gången känna mig som en äkta Ninja!"


TMNT: Turtles in Time Reshell
Jag minns när jag spelade originalet på Super Nintendo (Super Famicom) hos min kusin, jag var häpnad över att man kunde slänga fotsoldater mot skärmen och alla coola saker som hände samtidigt. Jag fick för första gången känna mig som en äkta Ninja! Jag vill ha detta spelet, en omgjord version av originalet. ^_^ det krävs dock en xbox eller ps3. Hmm.. Får önska mig i julklapp kanske?

Turtles ForeverTurtles ForeverTurtles Forever
SELL OUTS! Tribut (skämt om/) till att Mirage köpte Turtles och anpassa dem från original-versionen. Se smakprov av filmen! Filmen vi alla väntade på! Underbart! Se videoklipp här (på engelska)!

Dawn of the Ninja TurtlesDawn of the Ninja
Något nytt! Något blodigare! Något intressant! Jag kan inte mycket om detta projekt, men det ser väääldigt intressant ut. Besök gärna deras hemsida för fler bilder! http://www.dawnoftheninja.com

Framtiden?
Fler Turtles projekt är planerade! Läs mer här: http://www.beyondhollywood.com/category/teenage-mutant-ninja-turtles-reboot-movie/

Tips: Vill du uppleva Ninja Turtles igen? För 179 kronor kan du köpa samlarboxen med de första 7 dvd-skivorna, alla avsnitt som visades i Sverige, uppmärksamma att dessa är inte alla avsnitt!

Här avslutas min Teenage Mutant Ninja Turtles tillbakablick.
Tack för att ni läste!

Prisjakt.nu
Använd Prisjakt för priskoll!

Källor
Turtles Classic: http://www.ninjaturtles.com/
Angry Video Game Nerd: http://www.youtube.com/watch?v=XjUz8IT0CYg
Trailers etc: http://www.YouTube.se
Turtles Filmerna: http://www.ninjaturtles.com/
Turtles: The Next Mutation: http://www.ninjaturtles.com/
Turtles 2003-serierna: http://www.ninjaturtles.com/
TMNT 2007: http://www.ninjaturtles.com/
Dawn of the Ninja: http://www.dawnoftheninja.com
Mirage Studios http://en.wikipedia.org/wiki/Teenage_Mutant_Ninja_Turtles_%28Mirage_Studios%29
Wikipedia: http://en.wikipedia.org/

Kommentarer
Postat av: Madde

Framtiden ser onekeligen ljus ut för de fyra sköldpaddorna.



Håller med dig, turtles forever, var underbar. Hoppas verkligen att den kommer på dvd till sverige, men som vanligt så får man väl drömma om det.

2010-11-26 @ 00:17:53
URL: http://ayanna.bloggplatsen.se/



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM