Vem är Chibi Nihon?

Chibi Nihon

Vem är Chibi Nihon?


Som lovat från ett tidigare blogginlägg som ni kan läsa här, så är det nu dags att få det överstökat!  Hur är Chibi Nihon som bloggare?


Var hämtar du inspiration?

- Från Japan! Mina klasskamrater, otaliga länkar på nätet, studier och diverse filmer och tidningar inom den japanska kulturen har fått mig att öppna ögonen för detaljer från detta underbara land.

Vad ser du fram emot just nu?
- Att få resa upp till Uppsala och träffa min flickvän och fira min julafton där med hennes familj.

Vem inspirerar dig mest i bloggvärlden?
- Mr. TJC, förkortning för The Japan Channel, det är en kille från Australien som bor i Japan och som videobloggar flertal gånger i veckan över YouTube. Hans riktiga namn har aldrig nämnts och han pratar aldrig om sig själv. Jag har försökt att lyda så många smarta drag från honom så möjligt. En extra bonus är Cooking With Dog som videobloggar om japanska recept på YouTube!

Vad fick dig att starta din blogg?
- Brist av information och delvis bloggar om Japan. Dessutom hade jag massivt med kunskap som jag helt enkelt behövde få ut till alla de som ville läsa (lyssna).

Vad kommer du absolut inte att blogga om och varför?
- Mitt privatliv. Jag skulle kunna tro att läsare har mer nytta utav min lärodom än vad för plagg jag skall ha på mig under morgondagens fest. Mode och privata funderingar finns det tillräckligt med bloggar om. Min privata del förblir alltså privat.

Hur mycket tid lägger du ned på din blogg?
- När jag inte pluggar, ser en bra film eller är med vänner så går tiden åt bloggen. Den kan uppdateras mellan 1-15 gånger i veckan, kanske mer, jag håller inte koll. Men om man ska kolla på statistiken: Chibi Nihon startades den 13 Augusti 2010 och med detta inlägg har jag skrivit 175 antal i inlägg. Det innebär ca 58 blogginlägg / månad, 15 blogginlägg / vecka.

Cool CatJag önskar alla en trevlig läsning och lycka till i framtida tävlingar!

/ChibiNihon.blogg.se

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM