Foton från Uppcon 2011

Den 3-5 Juni var det Uppcon 2011. Jag hade möjlighet att få tag på en kille som faktist var på plats under dessa dagar i Uppsala. Jag har nu gjorde en liten intervju med Gustav och han var vänlig nog att skicka några foton till mig.

Uppcon 2011


Namn: Gustav Holmgren
Ålder: 20

När börja du pyssla med rollspel / cosplay?
Första var i samband med UppCon 09, så runt November-December, även om det inte var mer avancerat än en mask som jag gjorde själv.

Vad innebär cosplay för dig?
En rolig grej, mest. Lite av en metod att uppskatta en karaktär man gillar, och att få höra vad andra tycker om det man gjort.

Brukar du vara på andra liknande event som Uppcon?
Jajjamän. Försöker vara på UppCon och NärCon årligen. Har även varit på MeuwCon, WhateverCon och KultCon.

Gör du dina kostymer själv?
Dem flesta. Har en som var färdigköpt, förutom peruk.

Har du tips vart man kan få tag på material för att göra sin egna kostym?
Inte direkt. Men rekommenderar att fråga runt på forum för konventet man ska ha det till. Annars är det egentligen bara tygaffärer, hobbyaffärer som panduro.

Vart finner du den bästa inspiration för att kreativt göra kostymer av karaktärer?
Hmm... Använder mig rätt ofta av tutorials på cosplay.com

Favorit Manga?
Svårt att välja favoriter, men... Chrno Crusade, Wolf's Rain, D.N.Angel

Favorit Animé?
Samma här, svårt att välja, men... Om jag skulle tvingas måste jag nog nämna ett flerat. Clannad, Wolf's Rain, Code Geass, Fate/Stay Night och Spice and Wolf.

Favorit karaktär (Manga/Animé)?
Oooh... Finns alldeles för många. Ilya från Fate/Stay Night, Vash från Trigun, Lelouch från Code Geass, Horo från Spice and Wolf. Ja, listan fortsätter, men det där är väl ett axplock.

Har du någon idol från Japan inom cosplay, tecknare eller dylikt?
Inte direkt. Inte så jag kan något namn, iallafall.

Vill du ge kredit till någon mer än dig själv som finns på samtliga bilder från Uppcon?
Finns så många fantastiska människor, men på samtliga bilder, nej.

Foton © Copyright Gustav Holmgren

Uppcon 2011Uppcon 2011Uppcon 2011Uppcon 2011Uppcon 2011Uppcon 2011Uppcon 2011Uppcon 2011Uppcon 2011Uppcon 2011Uppcon 2011Uppcon 2011Uppcon 2011Uppcon 2011Uppcon 2011Uppcon 2011Uppcon 2011Uppcon 2011Uppcon 2011Uppcon 2011

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM