Japan - Efter två veckor

Fick ett mail av min pappa idag, eftersom han känner till min blogg och mitt intresse för människorna och deras kultur i detta vackra land som vi kallar för Japan.

Ur hans brev:


"Tror att vi alla lite till mans har svårt att förstå vad som egentligen har hänt i Japan eller nej, vill kanske säga istället hur fruktansvärt det har verkligen drabbat detta folk och land. Skall medge att jag efter en bra stund suttit och tittat och försöka förstå dessa bilder att tårarna var inte långt borta.

Men det har hänt och verkligen är just så jävlig och grym som vi har läst, hört och genom filmer och foton redan sett otaliga gånger. Men dessa bilder är de starkaste jag personligen sett och som sagt, min förståelse har gjort mig än mer bedrövad. Men hoppet är det sista som lämnar oss sägs det och vill tro och hoppas att det trots allt skall ordna sig till det bästa för något alternativ kan jag åtminstone inte finna."

Klicka på bilden för att ta er till ett galleri med starka och känslosamma bilder, ni väljer själva.

2 veckor efter katastrof

Foto: En kvinna sitter orörlig i ett evakuerad centrum för läckt strålning från den skadade Fukushima kärnanläggningar, fredag ​​25 mars 2011 i Soma, Fukushima prefektur, Japan. (AP Photo / Wally Santana)

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM