Kyckling i sötsur sås (Kitchen 88 - Heat & Eat)

Dessa fann jag på coop för några dagar sedan och fångade mitt intresse. Maten klassas som "asiatisk mat" så det är ingen direkt antydning att receptet eller produkterna skall föreställa "Japan" så direkt.

Kitchen_88_kyckling_jasminris_heat_eat


Ser du en av dessa (finns tre olika vad jag har sett) passa på att testa! Det medföljer en sked och en liten låda som är till för att lägga risen och sås/gryt innehållet i den för att micra i ca 2 minuter. Eftersom maten ligger i vakuumbaserade påsar betyder det att hållbarheten är över medel och kycklingen är egentligen redo att äta direkt ur påsen, men risen behövs mjukas upp lite så det är av rekommendation att värma produkten.

Kitchen_88_Thai_curry_heat_eat


Du kan även tillaga den vid en spis, tar något längre tid för att få vattnet att koka, men därefter är det ca 5 minuter och maten kan serveras.

Portionen är i minsta laget, jag som är en ganska stor kille måste äta lite bröd till för att det skall kännas komplett.

Håll utkik i din matbutik! Coop hade två för 39 kronor, ett erbjudande just nu!

Kommentarer
Postat av: Linn

Det där låter ju rätt smidigt och gott! :)



Kom gärna förbi vår j-pop blogg och var med i vår födelsedagsvecka med överraskningar och tävlingar varje dag! Titta gärna in och var med!



http://imturningjapanese.blogg.se"

2011-09-26 @ 08:24:07
URL: http://imturningjapanese.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM