Vad fick du i Julklapp?

Fick du vad du önska dig i julklapp?
Det fick jag, definitivt! Nu har jag jätte många goda asiatiska recept. Jag fick 3 olika böcker med variabla innehåll och jag hade tänkt att tipsa om 2 utav dessa böckerna nu när jag ändå sitter vid min dator efter julfirandet.

Det Japanska Köket. Ca.pris: 172 kronor. Bokus.com
"Mat att må bra av. Den japanska maten är omgärdad av mystik - helt i onödan, för enklare kan det egentligen inte bli. Det handlar om att uppskatta råvarans naturliga smak snarare än att förklä den till något annat. Maten äts därför ofta efter minsta möjliga tillagning. Råvarorna väljs efter årstid och alla våra sinnen ska tillfredsställas i varje måltid.

I Det japanska köket lutar sig Kimiko Barber mot de uråldriga mattraditionerna i Japan, samtidigt som hon adderar moderna influenser från hela världen. Resultatet blir vällagad, mättande och hälsosam mat att bjuda familj och vänner på.

Asiatiska Recept


Det är ingen slump att japaner lever längst i världen. Hemligheten bakom deras hälsa finns i det japanska köket.

Kim Barber föddes i Japan och kom till Storbritannien 1972. Under flera år arbetade hon på den välkända bokhandeln Books for Cooks i London. Idag undervisar Kim i japanska och håller kurser i japansk matlagning."


500 Asiatiska Rätter. Ca.pris: 77 kronor. Bokus.com
En bok som ni förstår innehåller otroligt många recept till ett väldigt bra pris. Som julgåva kom den otroligt lägligt. "Den asiatiska matkulturen har sina rötter i det traditionella kinesiska köket där man försöker skapa harmoni och balans mellan smak, välbefinnande och konstfulla uppläggningar. Boken har en modern design i ett, "knubbigt", fyrkantigt format med måtten 16 x16 cm."

Bonus: Patong skålset 4 delar med träbricka av märket Chilli (Ca.pris: 200 kronor. Hemsida)
Servera vissa rätter i en sådan här servis som exempel är ju att sätta pricken över i:et!

Chilli


Min gåva till er..
Ni vet väl om att ni kan ladda ner några skrivbordsunderlägg till eran dator väl? Ladda ner dem härifrån.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

の名前 Namn:
Kom ihåg mig!

E-メール E-postadress: (publiceras ej)

ブログのアドレス URL/Bloggadress:

コメント Kommentar:

Återkom gärna för att läsa svar från Chibi Nihon!
Trackback
RSS 2.0


Design: ENKERIA.COM